×

CONTACT

Campurile marcate cu sunt * obligatorii
Timp maxim de raspuns 24h
S.C. SELF IMPROVEMENT PROGRAM S.R.L.

Cod Unic Fiscal:
34363736

Nr. Reg.Com:
J29/549/2015

Sediu:
Str. Narciselor nr. 22, Baicoi, Prahova

Email:
contact@neuroprogres.ro

Telefon:
0733628388
(Luni-Vineri: 10:00 - 17:00)
Acest site foloseste cookies. Navigand in continuare, acceptati modul in care utilizam cookie-urile. Mai multe detalii      ×
×
IN
 

4 obiceiuri puternice pentru a-ti ridica nivelul de energie si performanta

Bogdan Draguna | Data Publicarii: 20-01-2017 | Categoria: Fitness | 1 Comentarii | 2808 Vizualizari

Ai ajuns vreodata in punctul in care iti suna alarma de dimineata, si abia poti sa te dai jos din pat de oboseala?

 

Ei bine, pentru unii oameni treaba asta se intampla ani de zile, si devine parte a rutinei de dimineata.  In astfel de situatii, multi dintre noi ne indreptam catre "pilula magica” – cofeina, care in cazul acesta nu face decat sa imprumute azi, energia de care am dispune maine. Am scris un articol despre cafea si cum s-o folosesti pentru a obtine efecte benefice.

 

Dar acum, vreau sa vorbim despre 4 obiceiuri puternice care pot sa-ti ridice enorm nivelul de energie in foarte scurt timp.

 

1. Respecta ceasul biologic natural (ritmul circadian)

Dormi cand e noapte, si fii activ in timpul zilei. Pentru mii de ani, creierul uman s-a adaptat conditiilor si ciclului natural zi-noapte pentru a se odihni. Singura sursa eficienta de lumina pentru a-si desfasura activitatile fiind soarele. Dar, de cateva sute de ani, de cand oamenii de stiinta au inventat lucruri extraordinare ca becul, omul nu mai este constrans sa doarma atunci cand se lasa noaptea. Bineinteles, e necesar sa amintesc ca ai nevoie de un anume numar de ore de somn (intre 6 si 10 depinzand de varsta) pentru a te odihni suficient, dar totodata este extrem de important ca acele ore sa fie in timpul noptii pentru a nu deregla ritmul circadian.

 

Foarte important este faptul ca ciclul de somn-veghe este reglat de melatonina, un hormon care pregateste corpul pentru somn dand stari de ameteala si scazand temperatura corpului. Secretia de melatonina este inhbata de lumina, in special de lumina albastra, pe care o produc aproape toate monitoarele, ecranele si becurile economice de azi.  [http://www.health.harvard.edu/staying-healthy/blue-light-has-a-dark-side]

 

Daca planuiesti sa te culci, de exeplu, la 22:00, un truc foarte bun ar fi sa incerci sa aprinzi cat mai putine lumini in casa cu cel putin 2 ore inainte  de ora de culcare, sau cele pe care le tii aprinse sa fie cu lumina galbena. Asta va perimte copului sa se apropie usor usor de starea de somn, si astfel vei adormi inainte de miezul noptii, cand secretia de melatonina atinge punctul maxim (si odihna este profunda).

De asemenea, daca folosesti device-uri electronice cu 2-3 ore inainte de culcare, cumpara-le pe acelea care au optiunea de dezactivare a luminii albastre a ecranului, sau instaleaza aplicatii de filtrare a luminii albastre (blue light filter).

 

 

2. Pastreaza stomacul gol in tip ce dormi

Una dintre cele mai mari greseli pe care le fac cei mai multi oameni cand vine vorba de castigul energiei, e ca mananca foarte mult aproape de ora de culcare. Asta inseamna ca, in timp ce dormi, stomacul si intestinele continua sa lucreze pentru a digera mancarea si a asimila nutrientii. Logic - inseamna ca organismul tau nu se odihneste in totalitate. Astfel se intampla ca unele persoane, desi dorm 8-9 ore pe seara, se trezesc obositi.

Daca vrei sa iti ridici nivelul de energie din timpul zilei, trebuie sa ai grija si la calitatea somnului: un stomac gol in timpul noptii inseamna odihna mai buna. Recomandarea ar fi sa calculezi, in functie de alimentele pe care le mananci seara si timpul de digerare a acestora, ora la care ar trebui sa mananci ultima masa. Poti gasi foarte usor pe internet tabele cu timpul de digerare al alimentelor. De retinut faptul ca exista alimente care se digera in 2 ore, si exista combinatii de alimente care mancate impreuna se vor digera in 10-12 ore!

 

Daca te decizi sa faci aceasta schimbare, si esti obisnuit sa mananci mult inainte de culcare, e probabil ca in prima saptamana sa simti foame atunci cand te pui in pat. Poti bea apa pentru a reduce senzatia asta. Acest obicei de a dormi cu stomcaul gol va creste considerabil si foarte rapid nivelul de energie din timpul zilei!

 

 

3. Fa sport in fiecare zi

Auzim din ce in ce mai des aceasta recomandare, tocmai pentru ca este extrem de importanta pentru sanatate. Si mai mult, miscarea fizica mareste aproape instantaneu nivelul de energie din timpul zilei. Transpirand un tricou in fiecare zi vei pune sangele in miscare si vei stimula eliberarea unei cantitati sanatoase de adrenalina in organism – fapt ce iti ofera pentru cateva ore o stare de alerta. Miscarea muschilor si a incheieturilor va stimula eliberarea endorfinelor, care iti vor oferi o stare de bine si buna dispozitie. Nu e nevoie sa ofer prea multe detalii despre importanta sportului. Il amintesc doar ca o unealta EXTREM de eficienta pentru ridicarea nivelului zilnic de energie.

 

 

4. Permite-ti pauze mici de somn (power-nap)

In mod natural, in timpul zilei coprul trece prin cateva faze de alerta si somnolenta. Sunt sigur ca ai observat in tipul zilei o anumita perioada cand devii foarte obosit si iti e somn. Aceasta perioada difera de la persoana la persoana, si cel mai bine este sa te observi cateva zile, si sa identifici tiparul. Asta se intampla din cauza acumularii de adenozina in creier (am vorbit in articoul acesta), un neurotransmitator care ii "spune” creierul ca ai nevoie de o pauza si de odihna.

 

Dar ce se intampla de cele mai multe ori? – Atunci cand te simti obosit in timpul zilei, fie bagi o cafea (sau sursa de cofeina) care sa inhibe efectul adenozinei, fie poftesti ceva care iti elibereaza adrenalina – pentru ca adrenalina contracareaza efectul oboselii. Daca ai vreun obicei sau vreo adictie care elibereaza adrenalina (cocaina, vizionatul de clipuri agresive, sau filme porno), in acea perioada a zilei vei incepe sa poftesti acel lucru.

 

Ce poti face? – atunci cand te simti obosit si somnolent in timpul zilei, ia o pauza, retrage-te undeva, si dormi putin. Putin insemnand intre 15 si 25 de minute. Stiu, o sa-mi spui ca tu nu poti sa dormi doar atat, dar crede-ma ca n-am intalnit pe nimeni care sa nu reuseasca, dupa putin antrenament. Motivul pentru care e recomandat sa dormi maxim 25 min, e ca in acest timp, adormind, receptorii capteaza adenozina si o proceseaza, dar nu apuci sa intri in faza de somn profund astfel incat trezirea sa fie dificila si sa apara dureri de cap sau alte lucruri neplacute. Un somn scurt, care iti ia senzatia de oboseala si iti da un REFRESH.

 

Dupa putina practica, vei adora acest mic obicei care iti ridica foarte mult nivelul de energie si performanta din timpul zilei!

 

Bun, acestea sunt cele 4 obiceiuri care te ajuta cu siguranta sa traiesti mai energic si sa progresezi mai rapid in calatoria vietii tale!

 

Iti amintesc ca, asa cum spus, acestea sunt OBICEIURI pe care trebuie sa le dezvolti. Iar pentru a implementa un obicei, e nevoie de efort, perseverenta si repetitie.

SHARE:
TAGURI:

Recomandam si
ALTE ARTICOLE

Poveste adevarata: Sunt Petrache si sunt dependent de pornografie

09-12-2016

" Nu pot spune cu precizie cand am devenit dependent, dar stiu ca de pe la 12 ani am inceput sa gasesc in masturbare o sursa de placere, care ma desprindea de realitatea insuportabila a scolii. ... [citeste mai mult]

6 trucuri pentru a instala un obicei definitiv

25-01-2017

Te decizi ca vrei sa adopti un obicei sanatos, poate unul simplu ca de exemplu sa bei mai multa apa in fiecare zi, sau poate altul mai complex. Incepi foarte motivat, si totul merge conform planulu... [citeste mai mult]

Cum scap de masturbare?

02-01-2017

Hai sa glumim putin: “Un truc extraordinar de simplu si puternic pentru a scapa de masturbare: Atunci cand te apuca pofta, imbraca-te la costum, uita-te in oglinda, si nu te vei mai masturba... [citeste mai mult]

Pornografia creeaza schimbari fizice in creier

23-12-2016

Cercetatorii in neurobiologie au inceput sa fie din ce in ce mai interesati de efectele pornografiei asupra creierului. Astfel se face ca, in 2016, 6 cercetatori de renume mondial au efectuat un studi... [citeste mai mult]

vezi toate articolele